VAIRUOTOJO PAŽYMĖJIMAS
  • Gavimas
  • Keitimas
  • Praradus teises
  • DUK
    • Klausimai ir atsakymai
  • Getting Driving Licence in Lithuania

Dažniausiai pradedantys vairuotojai klysta dėl savo galimybių pervertinimo ir patirties trūkumo

1/2/2017

 
Vos tik gavęs vairuotojo pažymėjimą vairuotojas skuba važiuoti į gatvę, nes jau gali pats valdyti automobilį, stebėti kelią ir važiuoti kur nori. Tačiau jo įgūdžiai toli gražu dar ne tokie, kad galima būtų drąsiai elgtis kelyje, kuris neretai diktuoja ne tik savo taisykles, bet ir pateikia daug netikėtų situacijų. 
Savo galimybių pervertinimas
Pirma ir didžiausia pradedančiojo vairuotojo klaida – savo galimybių pervertinimas. Šiek tiek pavažinėjus vienam atsiranda pojūtis, kad viską jau moka, dingsta baimė ir pradedantysis vairuotojas ima vis drąsiau elgtis prie vairo. Tačiau iki pirmojo eismo įvykio. Tuomet paaiškėja, kad patirties visiškai nėra, o ir sugebėjimas orientuotis, galvoti ir greitai priimti sprendimas, irgi dar neišvystytas.
Todėl labai svarbu – laikytis saugaus greičio ir neatsipalaiduoti. Vairuodami vis ilgesnį laiką vairuotojai tobulina įgūdžius – sugebėjimą greitai mąstyti, greitai suvokti ir įvertinti situaciją bei priimti tinkamą sprendimą. Deja, pradedančiojo vairuotojo smegenys dar veikia pėsčiojo greičiu, nes iki šiol nebuvo poreikio mąstyti greičiau.
Juolab kad nebūna dviejų vienodų situacijų, kiekvienoje reikia elgtis vis kitaip. Įgyjama patirtis priklauso nuo žmogaus, nuo vairavimo intensyvumo. Jei žmogus vairuoja kas dieną vis nauju maršrutu, patirtis įgyjama žymiai didesnė, negu to, kuris kas dieną vairuoja tuo pačiu maršrutu.

Įvažiavimas į posūkį per greitai
Stabdyti reikia prieš posūkį, o ne posūkyje, kaip dažnai daro pradedantieji. Reiktų atkreipti dėmesį į tai, kad posūkyje greitis būtų toks, kad norėtųsi dar spustelti akseleratoriaus pedalą, nes atrodo, kad per lėtai važiuojate, o ne atvirkščiai – mažinti greitį posūkyje.

Stabdymas
Labai dažnai po kursų vairavimo mokyklose žmonės vengia stabdyti greitai. Tačiau tam tikrose situacijose būtent ir reikia stabdyti greitai. Pradedantieji neretai bijo stabdyti: „aš negalėsiu sustabdyti“, o iš čia ir seka neapsitikėjimas savimi. Tuomet riedama ir tik tuomet stabdoma. Taigi, visų pirma reiktų išmokti stabdyti, atlikti tai ne kelyje, tačiau šiam įgūdžiui reiktų skirti ypač daug dėmesio. Nutikus kokiai nors situacijai, sekti, kas vyksta aplinkui, ir jei tai būtina – stabdyti staigiai.
Be to, išbandyti dangą staigi stabdant būtina ir pasikeitus oro sąlygoms, kad išvažiavus į judrią gatvę žinotumėte savo galimybes.

Netikėta kliūtis
Prieš netikėtą kliūtį reiktų vairuoti ir stabdyti, o dažnai pasirenkamas tik stabdymas arba tik vairavimas. Būna situacijų, kuomet neužtenka vietos sustoti, neužtenka vietos ir apvažiuoti, o greitis per didelis, todėl tik stabdant ir vairuojant galima išvengti susidūrimo su kliūtimi.

Antra juosta skirta lenkimui
Pradedantys vairuoti dažnai nepastebi, kad įvažiavę į antrą juostą, joje ir pasilieka. Nesvarbu, kad apvažiuota kliūtis ar stovintis automobilis jau liko tolumoje. Neturintiems praktikos ir šis veiksmas reikalauja daug dėmesio, todėl neretai pradedantysis vairuotojas susikoncentruoja į apvažiavimą, o į grįžimą į pirmą juostą jau nebegalvoja. Todėl šį manevrą reiktų taip planuoti nuo pat pradžios, kad reikės vėl sugrįžti į pirmą juostą, nes pasilikę antroje neretai stabdo eismą.

Taisyklinga sėdėsena 
Laikysena turi būti teisinga, nes kartais vairuotojai sėdėdami per arti vairo per daug koncentruojasi į jį, todėl sėdi per daug įsitempę: sėdi kaip ant taburetės ir įsikimba į vairą. Per daug įsitempti negalima, bet negalima ir per daug atsipalaiduoti, be to įtampa pablogina mąstymą, reakciją, matymą.
Kad pasitikrintumėte, ar atstumas iki vairo teisingas, atlikite tokį veiksmą:  abi rankos turėtų būti ištiestos virš vairo ir per riešą lenktis per vairą, bet neturi būti arčiau, nes nelieka vairo judėti ir manevruoti, taip ir užfiksuoti sėdynę, be to, sėdimoji dalis turi būti kuo arčiau atlošo, kojos šiek tiek sulenktos, o pedalai lengvai pasiekiami. Sėdėti patartina kiek galima aukščiau, kad geriau matytumėte, o sėdimojo paviršiaus ilgį sureguliuokite taip, kad tarp pakinklio ir sėdynės krašto tilptų trys pirštai. Į sėdynę atsiremkite tvirtai, o atstumas tarp galvos ir jos atramos neturi būti didesnis kaip 10 cm.
Plačiau apie taisyklingą sėdėseną skaitykite čia.

Dėmesio sukaupimas į vieną tašką 
Vairuojant reikia matyti viską. Nesutelkti dėmesio į vieną dalyką, o stengtis žiūrėti plačiau, stebėti aplinką, ne tik kelią priešais save.

Automobilio gabaritai
Kad pajustumėte automobilio gabaritus, reikia pasitreniruoti. Tai atlikti padėtų toks pratimas: kur nors aikštelėje pastatykite du limonado butelius, pripiltus vandens ir du pagaliukus, kad matytumėte, kur tiksliai važiuoti. Pamatuoti plotį mašinos ir pridėti 15-20 cm ir tuo atstumu sustatyti pagaliukus ir bandyti įvažiuoti priekiu ir galu. Kai po jūsų bandymų buteliai liks stovėti vietoje, įstatykite pagaliukus į butelius, tarpas dar labiau susiaurės, o paskui galite ir be pagaliukų. Pajusti gabaritus labai svarbu ne tik dėl to, kad bus lengviau statyti automobilį į tarpą, bet ir pravažiuoti kieme, kur mažai vietos ir pristatyta daug automobilių.

Treniruotis ir tuomet, kai eismas judrus 
Treniruotis reikėtų pradėti, kai eismas nedidelis, bet su laiku reikia išvažiuoti į judresnę gatvę. Stresas nepadeda mokytis,, bet jeigu neišeina laiko gerai pasirinkti, ne priežastis, kad visai nevažiuoti ir nesimokyti. Įgūdžiai pradedančiajam prapuola greičiau, nei atsiranda, todėl vairuoti reikėtų kiek galima daugiau, kol viskas šviežia, kol dėmesys kreipiamas į viską, tuomet greitai tobulėjama, nes kai nustoji galvoti apie tai, ką darai, nustoji mokytis.

Comments are closed.

    Praktinio vairavimo mokymasis su šeimos nariu

    ​
    Ar norint laikyt vairuotojo teises reikia būti registruotam Lietuvoje?


    Kaip atgauti prarastą vairuotojo pažymėjimą

    Kaip gauti motociklo vairavimo pažymėjimą

    Vairavimo mokyklos baigimo pažymėjimas galioja metus laiko nuo laikyto (ir nebūtinai išlaikyto) teorijos egzamino

    Policijos pareigūno pareigos: ką vertėtų žinoti vairuotojams

    Bauda už mokymąsi su nelegaliu instruktoriumi - kaip už vairavimą neturint vairuotojo pažymėjimo

    Patarimai pėstiesiems

    Temos

    All
    A Kat
    Autoįvykiai
    B1 Kat
    Egzaminai
    Kelių Eismo Taisyklės
    Ket
    Moticiklas
    Pasaulyje
    Policijos Pareigos
    Saugus Vairavimas
    Vairavimas žiemą
    Vairavimo Egzaminai
    Vairavimo Mokymas
    Vairuotojo Pažymėjimas


    Twitter

    Archives

    February 2023
    December 2020
    May 2020
    March 2020
    May 2018
    October 2017
    February 2017
    July 2016
    April 2016
    March 2013
    December 2012
    August 2011
    May 2011
    November 2010
    August 2010
    July 2010
    June 2010
    May 2010


Automobilio teisės
Motorolerio teisės
Motociklininko teisės
Dviračio vairuotojo teisės

Papildomi vairuotojų kursai


KET testai
Kelių eismo taisyklės
Transporto kategorijos
Sveikatos pažymos
​KET kursas "online"
Kaip gauti teises
Išduodantys padaliniai
Galiojimas
Keitimas
Ką daryti praradus?
Kainos
Transporto priemonių kategorijos
teisės.lt  © 2009-2023
  • Gavimas
  • Keitimas
  • Praradus teises
  • DUK
    • Klausimai ir atsakymai
  • Getting Driving Licence in Lithuania