Rugsėjo pirmoji pažymi ne tik vasaros pabaigą, bet ir naujo sezono pradžią, kai į miestus po atostogų grįžta studentai, moksleiviai bei jų tėveliai. Gatvėse akivaizdžiai padaugėja automobilių, šaligatviai prisipildo pėsčiųjų ir vėl kyla tylus konfliktas tarp abiejų pusių. Praktiški patarimai Visos atsakomybės ant vairuotojų pečių užkrauti negalima, mokiniams taip pat reikia pabrėžti atsargumo gatvėje svarbą. Nelaimei įvykus kaltųjų ieškoti bus per vėlu. Profesionalai pataria, į ką reikėtų atkreipti vaikų ir kitų pėsčiųjų dėmesį: · Įžengti į važiuojamąją dalį galima tik įvertinus artėjančios transporto priemonės greitį ir įsitikinus, kad automobilis spės sustoti. · Perėja nesuteikia visiškos pirmenybės – reikia įvertinti ar vairuotojas vaiką pastebi, ar spės sustoti, ypač jei yra slidu. · Svarbu priminti vaikams, kad jokiu būdu nebėgtų per gatvę bet kur, o žvalgytųsi ir greitu žingsniu eitų per perėją. · Realų pavojų jaunuoliai galėtų suvokti pasitelkus pavyzdį. Automobilis mieste per sekundę nuvažiuoja 14 metrų. Per 5-10 sekundžių eismo situacija gatvėje gali kardinaliai pasikeisti. O šios kelios sekundės trunka tiek pat, kiek pasakyti kelis žodžius draugui ar parašyti SMS žinutę. · Eidami per kelią, sudarytą iš daugiau nei vienos eismo juostos viena kryptimi, vaikas turi įsitikinti, kad jį praleidžia ne tik pirma eismo juosta važiuojantis vairuotojas, bet ir kitose juostose ta pačia kryptimi lekiantys automobiliai. · Labai svarbu, kad vaikai nešiotų atšvaitus, nes mažiausiems paprastai sunkiau patiems pasirūpinti savo saugumu gatvėje. · Tamsiai apsirengę pėstieji vairuotojams yra praktiškai nepastebimi. Susisiekimo ministerijos duomenimis, pėstysis su atšvaitu pastebimas iš penkis kartus didesnio atstumo nei neturintis atšvaito. · Pirmomis mokslo metų dienomis tėvai turėtų nuvesti vaiką į mokyklą ir taip parodyti saugiausią kelią. Išlipus iš autobuso Ne tik vaikams, bet ir suaugusiems reikėtų atkreipti dėmesį į savo elgesį išlipus iš visuomeninio maršrutinio transporto. Išlipus iš maršrutinio transporto jokiu būdu negalima eiti per gatvę pro autobuso ar troleibuso priekį, nes tada pėsčiojo nemato kitų automobilių vairuotojai, o iš stotelės pajudėjusi transporto priemonė gali užkliudyti į gatvę išbėgusį žmogų. Laukiantiems autobuso ar troleibuso patariama nestoviniuoti prie perėjos, nes tai gali suklaidinti kitus vairuotojus. Ištrauka iš KET apie pėsčiųjų pareigas: Tekstas. Daugiau informacijos www.KETbilietai.lt
0 Comments
„Regitra“ išduoda dviejų tipų tarptautinius vairuotojo pažymėjimus. Tai papildomi dokumentai prie nacionalinio vairuotojo pažymėjimo. Jie reikalingi keliaujantiems ir vairuojantiems tose užsienio šalyse, kurios nepriklauso Europos Sąjungai (ES) ar Europos Ekonominei Erdvei (EEE).
„Regitra“ išduoda dviejų tipų tarptautinius vairuotojo pažymėjimus, kurie: 1. Galioja tose šalyse, kurios yra prisijungusios prie Vienos konvencijos (žr. pagal trečiąjį stulpelį –„Accession(a), Succession(d), Ratification“). Šio tipo tarptautiniai vairuotojo pažymėjimai galioja, iki kol galios nacionalinis vairuotojo pažymėjimas, bet ne ilgiau kaip 3 metus. 2. Galioja tose šalyse, kurios yra prisijungusios prie Ženevos konvencijos (žr. pagal trečiąjį stulpelį –„Accession(a), Succession(d), Ratification“). Šio tarptautinio vairuotojo pažymėjimo galiojimo terminas – 1 metai. Tarptautinį vairuotojo pažymėjimą gali užsisakyti asmenys, kurie:
Tarptautinius vairuotojo pažymėjimus išduoda "Regitra" Tarptautinį vairuotojo pažymėjimą galima užsisakyti atvykus į „Regitros“ padalinį. Užsiregistruoti iš anksto galima čia. Atvykus reikės pateikti asmens dokumentą, o jei vairuotojo pažymėjimas išduotas ne Lietuvoje, reikia turėti ir vairuotojo pažymėjimą. Galima užsisakyti iš karto abiejų tipų tarptautinius vairuotojo pažymėjimus Vairuotojai gali užsisakyti dviejų tipų tarptautinius vairuotojo pažymėjimus. Pirmasis galios tose šalyse, kurios yra prisijungusios prie Vienos konvencijos, pavyzdžiui, Izraelyje, Kuboje, o antrasis – prisijungusiose prie Ženevos konvencijos, pavyzdžiui, Australijoje ar Tailande. Daugiau informacijos ir tikslų šalių sąrašą galite rasti čia. Praktikos egzaminui "Regitroje" reikia turėti savo transporto priemonę. Kaina jei B1 kat. vairuojama kaip automobilis su kėbulu - 34,54 Eur, jei vairuojama kaip motociklas (keturratis) - 37,90 Eur.
Egzamino eiga priklauso nuo transporto priemonės, jei atvažiuojate su B1 kat. transporto priemone su kėbulu - egzamino eiga ir maršrutas bus toks kaip B kategorijai, jei jūsų transporto priemonė bus keturratis - egzamino metu reikės atlikti visus elementus skirtus A kategorijai. Norint laikyti B1 kategorijos egzaminą privaloma baigti 20 akad. val. praktinį vairavimo kursą vairavimo mokykloje. Mokymus vykdo ne visos vairavimo mokyklos, mokyklų sąrašą galite rasti čia: vmreitingai.lt Kokius automobilius galima vairuoti įgijus B1 kategorijos vairuotojo pažymėjimą? B1 kategorijai skirti mini automobiliai labai populiarūs Prancūzijoje, kur jų ir gaminama daugiausiai rūšių. Tai firmų „Aixam“, „JDM“, „Ligier“, „Microcar“, „Secma“ automobiliai su 125-500 kubinių centimetrų darbo tūrio varikliais. Pagal SEAKĮ: B1 kategorija – keturratė motorinė transporto priemonė, išskyrus lengvuosius keturračius, kurios didžiausiasis projektinis greitis didesnis kaip 45 km/h ir (arba) variklio darbinis tūris didesnis kaip 50 cm3, masė be krovinio ne didesnė kaip 400 kg, o kroviniams vežti skirtos šios keturratės motorinės transporto priemonės masė ne didesnė kaip 550 kg (be akumuliatorių baterijų, jeigu tai elektros varikliu varoma transporto priemonė) ir kurios didžiausioji naudingoji galia ne didesnė kaip 15 kW. Per vasarą vairuotojai pamiršta, ką reiškia valdyti automobilį besikeičiančiomis oro sąlygomis, kai neaišku, ar asfalto paviršius blizga nuo lietaus, ar ant jo jau susidarė klastingi plikledžio plotai. Šaltojo sezono pradžioje įvyksta daugybė eismo nelaimių. Kelių policijos tarnybos duomenimis, vien per lapkritį būna užregistruoti net virš 300 eismo įvykių, vairuotojams dar nepripratus prie slidžių kelių. O smulkių avarijų, kuriose nukenčia tik automobiliai, kiekiu gali įsitikinti patys vairuotojai - spustelėjus pirmiesiems šalčiams miestų sankryžas užkemša susidūrusios transporto priemonės. Leidžiamas greitis ne visada saugus Specialistai perspėja, kad yra trys pagrindiniai vairavimo šaltuoju metų laiku principai: saugus greitis, taisyklingas automobilio valdymas ir atsakingas mašinos paruošimas žiemai. Važiuoti taip, kad nepaslystumėte yra žymiai lengviau, negu suvaldyti jau slystantį automobilį. Saugus greitis ne visada yra toks, koks nurodytas ant greičio ribojimo ženklų. Sningant, naktį nebūtina užmiestyje važiuoti leidžiamu 90 km/h greičiu, jei nebegalite pakankamai aiškiai matyti kelio, o esant plikledžiui net mieste leidžiamas 50 km/h greitis realiai gali būti nebesaugus. Pasak P. Jankūno, esant plikledžiui asfaltuotos gatvės yra pačios slidžiausios. "Itin dažnai eismo nelaimės įvyksta, kai danga yra apledejusi tik atskirose atkarpose. Tokios netikėtos plikledžio "salelės" dažnai atsiranda ant tiltų, kai ant šaltos konstrukcijos užšąla garuojantis vanduo", - aiškino specialistas. Grėsmingiau atrodanti suplūkto sniego danga nėra tokia pavojinga, kol dėl intensyvaus eismo arba nuolat tirpstančio ir užšąlančio paviršiaus ji nenuslidinama. Kai stabdžiai nepadeda Netikėtai įvažiavęs į slidžios dangos atkarpą vairuotojas turi nepamesti galvos ir elgtis kuo ramiau - jokiu būdu staigiai nesukti vairo bei visa jėga nespausti stabdžių pedalo, nes tai gali išprovokuoti automobilio slydimą ir mašina taps nevaldoma. Kad netektų staigiai stabdyti reikia nepamiršti, jog stabdymo kelias ant slidžios dangos net kelis kartus ilgesnis nei sausu oru, o jei automobilyje yra stabdžių antiblokavimo sistema (ABS) stabdymo kelias dar pailgės. Apskritai, vairuotojo elgesys su stabdžio pedalu žiemą labiausiai įtakoja automobilio valdymą. “Daug avarijų būtų galima išvengti, jei vairuotojai sugebėtų įveikti nenumaldomą norą užgulti stabdžių pedalą”, - aiškino P.Jankūnas. Kontroliuojamas slydimas Ekstremalioje situacijoje instinktyviai norisi stabdyti automobilį, bet stipriai nuspaudus stabdį įvyks priešingai – slystantis automobilis sustos toliau. Pasak specialisto, jei ėmė slysti priekiniais ratais varomas automobilis, reikia ne tik atleisti stabdį, bet ir išminti sankabos pedalą, nes įjungta pavara blokutų priekinius, vairuojamus ratus. Sankabos išminti nereikia, jei varomi galiniai ratai. Jeigu automobilis ėmė slysti į šoną, teks padirbėti vairu. Tokioje situacijoje reikia elgtis priešingai nei liepia instinktai ir suktelėti vairą į slydimo pusę. Automobilis gali imti slysti į kitą pusę, bet to nereikia išsigąsti – tada vėl vairą patariama švelniai suktelėti į slydimo pusę. Per keletą tokių ciklų automobilį suvaldysite. Jei automobilis varomas priekiniais ratais, slydimą greičiau sustabdysite lengvai spustelėję akceleratorių, kad vairuojamieji ratai atgautų sukibimą su keliu. Galiniais ratais varomam automobiliui pakaks akceleratorių atleisti. Teoriškai, labai paprasta suvaldyti slystantį automobilį, bet geriausia atėjus žiemai šiuos manevrus išbandyti uždaroje aikštelėje arba kreiptis pagalbos į vairavimo instruktorių, nes pavojaus akivaizdoje praktikuotis bus vėlu. Žieminis “apavas” Patikimiausia užbėgti nelaimei už akių, tai pasirūpinti automobilio technine būkle. Didelę reikšmę automobilio stabilumui turi pakabos ir vairo mechanizmo detalių susidėvėjimas. Bet svarbiausia – geros žieminės padangos. Ar jos bus dygliuotos, ar be dyglių, tai asmeninis kiekvieno vairuotojo pasirinkimas, bet svarbu, kad jos nebūtų pasenusios. Sukietėjusios, sutrūkinėjusios ar vos kelis milimetrus protektoriaus turinčios padangos prastai sukimba su slidžia danga, o jei joms daugiau nei 10 metų, netgi pačios brangiausios yra nebetinkamos naudoti. Labai svarbu tinkamas ir vienodas oro slėgis visose padangose, nes ir nedidelis skirtumas stabdant gali sukelti automobilio slystelėjimą. O važinėti žiemą vasarinėmis padangomis apskritai yra beprotybė. Paruošė "teisės.lt" Policijos pareigūnas gali stabdyti automobilį, kai jam kyla įtarimų arba akivaizdžiai pažeidžiami teisės aktai, tačiau privalo būti uniformuotas ir nesukelti grėsmės saugumui. Sustabdęs automobilį patrulis privalo prisistatyti bei trumpai ir aiškiai išdėstyti sustabdymo priežastis. Daugelis vairuotojų žino, ką privalo daryti, kai jų automobilį stabdo pareigūnas – sustoti, neišlipant iš transporto priemonės paduoti dokumentus, išlipti tik pareigūnui leidus, pareigūno reikalavimu leisti apžiūrėti automobilį (prieš tai pareigūnui nurodžius, kokiu pagrindu tai bus daroma). Tačiau tikrai ne visiems žinoma, kokios yra pareigūno pareigos stabdant automobilį, kokiais atvejais pareigūnas gali stabdyti automobilį, kaip pareigūnas turėtų stabdyti, kaip turi elgtis sustabdęs, kokiais atvejais pareigūnams yra draudžiama stabdyti ir kur vairuotojas turėtų kreiptis, jei paskirta bauda arba pareigūno elgesys jam pasirodė netinkamas. Pareigūnų patruliavimas keliuose gali būti viešas, neviešas ir mišrusis. Viešojo patruliavimo metu, patrulių automobilis turi būti nudažytas specialiomis spalvomis su skiriamaisiais ženklais, o patys pareigūnai privalo dėvėti uniformą. Neviešo patruliavimo metu automobilis būna nenudažytas specialiomis spalvomis ir be skiriamųjų ženklų, o pareigūnas neprivalo dėvėti uniformos. Mišrusis patruliavimas – kai patruliuojama vienu metu naudojantis viešojo ir neviešojo patruliavimo būdais. Patrulis gali sustabdyti automobilį, kai: · Vairuotojas pažeidžia KET reikalavimus; · Transporto priemonės išvaizda, techninė būklė, krovinio pritvirtinimas ar jo pervežimas akivaizdžiai neatitinka teisės aktuose nustatytų reikalavimų; · Reikia patikrinti vairuotojo ir transporto priemonės registracijos dokumentus, siekiant nustatyti ieškomus asmenis ir transporto priemones; · Įtariama, kad vairuotojas pasišalino iš autoavarijos vietos arba jis ar keleiviai dalyvavo padarant nusikaltimą ar kitą teisės pažeidimą; · Reikia patikrinti pervežamo krovinio dokumentus (pasverti krovinį); · Reikia informuoti vairuotojus apie eismo sąlygų ypatybes ir pasikeitimus; · Iškyla būtinybė suteikti pagalbą kitiems eismo dalyviams ar policijos patruliui pasinaudoti sustabdyta transporto priemone ar jos vairuotojo pagalba; · Likviduojami stichinių nelaimių, avarijų ir kiti padariniai; · Dalyvaujama policijos specialiosiose operacijose. Stabdydamas automobilį patrulis privalo: · Įvertinti visas galimas aplinkybes, kad stabdymo metu nekiltų grėsmė jo ir kitų žmonių saugumui, sustojusi transporto priemonė netrukdytų kitiems eismo dalyviams. · Stabdydamas automobilį, patrulis privalo vengti vietų, kuriose sustoti ir stovėti draudžia kelio ženklai ar ženklinimas. · Stabdantis patrulis turi būti uniformuotas; · Sustabdyti transporto priemonę duodant signalą lazdele arba mojant skrituliu su raudonu atšvaitu skersai judėjimo krypties, arba per garsiakalbį liepiant sustoti. Norint atkreipti eismo dalyvių dėmesį, gali būti duotas signalas švilpuku. · Tamsiu paros metu, stabdydamas automobilį, policijos pareigūnas turi vilkėti uniformą su šviesą atspindinčiais elementais, dirbti tik specialiomis spalvomis dažytu ir policijos skiriamaisiais ženklais pažymėtu automobiliu; patrulyje turi dirbti ne mažiau kaip du policijos pareigūnai; Sustabdęs automobilį patrulis privalo:
Kokiais atvejais patruliams yra draudžiama stabdyti transporto priemonę? Patruliams draudžiama stabdyti transporto priemones kelių ruožuose, kur yra ribotas matomumas, stačiose įkalnėse ir nuokalnėse, sankryžose, perėjose, geležinkelio pervažose ir kitose pavojingose vietose, kur sustojusi transporto priemonė gali sukelti autoavariją, sutrukdyti kitų transporto priemonių eismą, sudaryti transporto grūstį, užstoti kitiems vairuotojams kelio ženklus ar šviesoforo signalus, sukelti pavojų patrulių ir (arba) eismo dalyvių gyvybei ar sveikatai. Vairuotojai gali skųstis dėl netinkamo pareigūno elgesio Pareigūno nederamą elgesį galima apskųsti jo vadovybei. Pareigūnas klausiamas privalo nurodyti, kokiai tarnybai jis atstovauja. Jei pareigūnas priėmė ne tokį sprendimą ir paskyrė ne tą baudą, skųstis reikia teismui. Kur kreiptis paprastai nurodoma ant baudos kvito. Apskundimo tvarką išaiškina pareigūnas. Nuorodos: Policijos patrulių veiklos instrukcijos (įsakymas ir pakeitimai) Saugaus eismo automobilių keliais įstatymas ir pakeitimai Bauda už mokymąsi su nelegaliu instruktoriumi - kaip už vairavimą neturint vairuotojo pažymėjimo17/8/2023 Tarp papildomas vairavimo pamokas siūlančių instruktorių slepiasi ir nemažai apsišaukėlių. Tokie „mokytojai“ būsimuosius vairuotojus suvilioja pigesnėmis paslaugomis, bet nuslepia, už ką klientai iš tiesų nesumoka – jie negauna instruktoriaus atsakomybės. Įtarimo būsimiesiems vairuotojams paprastai nesukelia tai, kad nelegalūs instruktoriai visai nesislapsto – tapina skelbimus internete bei spaudoje ar net turi internetines svetaines. Bauda kaip už vairavimą neturint vairuotojo pažymėjimo Vairavimo egzaminui besiruošusi Rasa* savo kailiu patyrė, kaip instruktoriaus atsakomybė išgaravo per akimirką. Prieš vykdama į VĮ „Regitra“ laikyti praktinio vairavimo egzamino, ji nusprendė paskutinį kartą pasipraktikuoti su vairavimo instruktoriumi. Kad būtų pigiau, ji kreipėsi ne į savo vairavimo mokyklą, o susirado mokytoją pagal skelbimą internete. Vairavimo instruktorius merginai jokių įtarimų nesukėlė – pasirodė mandagus, automobilis buvo pažymėtas kaip ir priklauso mokomajai transporto priemonei. Tačiau kai ją sustabdė policijos ekipažas, tiesa išaiškėjo labai skaudžiai – Rasos samdytas „instruktorius“ neturėjo dokumentų, leidžiančių mokyti, todėl mergina buvo nubausta kaip vairavusi be teisės tai daryti, o apsišaukėlis atsipirko tik nedidele bauda už transporto priemonės perleidimą vairuoti žmogui, neturinčiam vairuotojo pažymėjimo. Vėliau mergina išsiaiškino, kad tai buvo net ketvirtas kartas, kai pareigūnai sustabdė to paties asmens “mokinį”, bet įrodyti, kad ji tapo apgaviko auka, gana sudėtinga. Mergina nebuvo pasirašiusi jokių sutarčių – ji tiesiog sėdo vairuoti nepažįstamo žmogaus automobilio. Turi būti pasirašoma mokymo sutartis Iš tiesų, pagal galiojančius įstatymus šioje situacijoje paskirtos baudos yra teisingos, todėl mokiniai patys turi būti itin atsargūs, jei nenori vietoje vairavimo egzaminų įsisukti į teismų maratoną. Lietuvos kelių policijos tarnybos veiklos organizavimo skyriaus viršininkas Jaunius Malinauskas įspėjo, kad mokiniai neturėtų aklai pasitikėti gražiomis pirmą kartą matomo žmogaus kalbomis ir įsitikinti, kad jis tikrai turi teisę mokyti vairuoti. Nors aplinkybės gali būti labai įvairios, pareigūnai priimdami sprendimą vadovaujasi įstatymais. „Policija nereglamentuoja vairavimo mokymo, bet mums instruktorius turi pateikti dokumentus, numatytus Kelių eismo taisyklėse ir Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme. Jei dokumentų ne tik nepateikia, bet ir apskritai neturi, tada tai turėtų būti traktuojama, kaip vairavimas be teisės“, – patvirtino J.Malinauskas. Valstybinės kelių transporto inspekcijos (VKTI) viršininko pavaduotojas Romanas Vilčinskas buvo dar griežtesnis. Pasak jo, vairavimo istruktoriai neturi teisės siūlyti savo paslaugų už mokyklų ribų, o nusprendę sutaupyti porą dešimčių litų jaunuolai turėtų įvertinti riziką ir prisiimti atsakomybę, kaip ir bet kokio kito nelegalaus sandorio atveju. Specialistas patikino, kad vienintelis kelias pasamdyti legalų vairavimo instruktorių – kreiptis į vairavimo mokyklą. „Joks vairavimo instruktorius neturi teisės mokyti be sutarties. Turima kvalifikacija jam suteikia teisę dirbti vairavimo mokykloje instruktoriumi, o ne griebtis mokymo kaip papuola“, – aiškino specialistas. Visą legaliai veikiančių vairavimo mokyklų sąrašą galima rasti internetinėje VKTI svetainėje, čia: VKTI Kaip atpažinti apsišaukėlį? Dalis vairavimo mokyklų yra nedidelės individualios įmonės, todėl nelegalūs mokytojai gali apsimesti, neva jie irgi turi smulkią įmonę arba dirba mažai žinomoje įstaigoje. Būsimiesiems vairuotojams visada reikia pasidomėti savo mokytojų darboviete ir kvalifikacija. Kokie dokumentai būtinai turi būti automobilyje ir kaip atskirti, ar automobilis skirtas mokymui. Atkreipėkite dėmesį, kad dokumentai reikalingi ne tik policijos patikrinimo, bet ir eismo įvykio atveju, nes jei mokinys sukels avariją važiuodamas su nelegaliu instruktoriumi, mokiniui teks atsakyti už visas pasekmes, o jei avarija kiltų per legalią pamoką, visa atsakomybė tektų instruktoriui. Dokumentai, privalomi turėti automobilyje per vairavimo pamoką: 1. Mokymo sutartis tarp mokinio ir mokyklos. 2. Papildomo vairavimo mokymo lapas, užpildytas tipine forma, patvirtinta VKTI. Jame turi būti įrašyti instruktoriaus duomenys, jo instruktoriaus pažymėjimo numeris bei išdavimo data, mokinio duomenys ir nuotrauka, automobilio duomenys, o informacija patvirtinta apvaliu įmonės antspaudu. Po kiekvienos vairavimo pamokos mokinys lape turi pasirašyti. 3. Mokinio sveikatos patikrinimo pažyma arba mokyklos patvirtinta jos kopija. 4. Kiti instruktoriaus privalomi turėti dokumentai (spec.kursų baigimo pažymėjimas, vairuotojo pažymėjimas, darbo pažymėjimas, transporto priemonių registravimo liudijimas, tech.apžiūros kortelė, medicininė pažymą) Išskirtinės mokomojo automobilio savybės: 1. Lengvasis automobilis turi buti registruotas kaip mokomasis – techniniame pase jo klasė turi būti įrašyta kaip M1-AB-ST. 2. Mokomasis automobilis turi būti pažymėtas skiriamaisiais ženklais, matomais iš visų pusių, o ant jo stogo įrengtas šviečiantis ženklas su M raide. 3. Ant automobilio šonų turi būti užrašytas mokyklos pavadinimas, adresas bei telefono numeris. *Vardas pakeistas Teisės.lt jums surengė maršrutą po 10 tolimų pasaulio kampelių kelių ir juose galiojančių keistų, juokingų, absurdiškų ir neįtikėtinų kelių eismo taisyklių. 1. Saudo Arabija. Šioje musulmoniškoje šalyje moterims apskritai neleidžiama vairuoti daugumoje viešų kelių. Joms draudžiama net važiuoti dviračiu. Sėsti prie vairo moterys gali tik privačiuose keliuose tarp gyvenamųjų rajonų. Ši taisyklė galioja ir turistėms – jos už tokį amoralų poelgį, kaip automobilio vairavimas, būtų suimtos ir gal net deportuotos iš šalies. 2. Kinija. Visame pasaulyje pėsčiųjų perėjos sukurtos tam, kad žmonės galėtų saugiai pereiti gatvę, žinodami, jog toje vietoje automobilio vairuotojai sustos jų praleisti. Bet tik ne Kinijoje. Šioje šalyje vairuotojams draudžiama stoti prie perėjų, o pažeidę šią taisyklę gali būti nubausti penkių juanių (apie 0.52 Eur.) bauda. 3. Australija. Paprastai į dešinę sukame iš pirmosios eismo juostos, bet tik ne Melburne. Šiame mieste, jei sukant į dešinę reikia kirsti tramvajaus bėgius, sukti reikia iš pačios tolimiausios, labiausiai kairėje esančios eismo juostos. Toks manevras vietinių vadinamas kablio posūkiu ir padeda išvengti tramvajų spūsčių. Kad ir koks keistas atrodytų pasiūlymas sukti į dešinę iš kairiausios eismo juostos, kai kitose eismo juostose riedantys automobiliai lekia į priekį, gatvės nevirsta bulių kautynių trasa. Besiruošiantys sukti į dešinę pavažiuoja iki pusės sankryžos, palaukia kol jiems užsidega raudonas šviesoforo signalas ir kol laukiantiems gretimoje gatvėje neužsidegė žalia, suka į dešinę. 4. Japonija. Tvarka, pagarba ir mandagumu garsėjančioje šalyje net taksi vairuotojai dėvi baltas pirštines, todėl apie jokią nešvarą negali būti nė kalbos. Po lietaus vairuotojai turi būti itin atidūs. Nepristabdę prieš balą ir aptaškę pėsčiojo drabužius jie gali būti nubausti apie 44.89 Eur. siekiančia bauda. Nors tokia taisyklė pasaulyje nepaplitusi, tikriausiai ir mūsų šalies pėstieji neprieštarautų, jei vairuotojams būtų oficialiai draudžiama taškytis purvu. 5. Filipinai. Nepaprastai tankiai apgyvendintoje šalies sostinėje Maniloje automobilių srautai mažinami labai primityvia priemone. Pirmadieniais nuo 7 valandos ryto iki 7 vakaro negalima naudoti automobilių, kurių valstybiniai numeriai baigiasi skaičiais 1 arba 2. Greičiausiai ši sistema buvo nužiūrėta nuo JAV, kai aštuntąjį dešimtmetį dėl degalų trūkumo lyginių ir nelyginių numerių savininkai degalinėse galėjo lankytis pakaitomis kas antrą dieną. 6. Tailandas. Ši Rytų Azijos šalis rado kitokį būdą sumažinti automobilių spūstims. Daugelyje Bankoko gatvių nustatytu paros metu keičiama eismo kryptis, todėl nepratusiems prie Tailando sostinės eismo verčiau nemėginti vairuoti, nes net palydovinės navigacijos prietaisai gali atvesti priešpriešomis į atlekiantį mašinų srautą. Negana to, šioje šalyje pirmenybė važiuoti per sankryžą tenka ne pagal konkrečias taisykles, o tiesiog tam, kieno transporto priemonė didesnė. Tai galioja net kai prekeivių sunkvežimis staiga pajuda nuo šalikelės. 7. Didžioji Britanija. Kartais nutinka taip, kad gamtos šauksmas prispaudžia pačiu netinkamiausiu metu. Britų vyrai gali būti ramūs net jei arti nėra tualeto, jiems leidžiama šlapintis viešai, bet tik ant užpakalinio savo automobilio rato, tuo metu padėjus dešinę ranką ant mašinos. 8. Suomija. Autorinių teisių sergėtojai pasiveja net taksistus. Taksi vairuotojai, kurie veždami keleivius įjungia magnetolą privalo kasmet Autorinių teisių gynimo asociacijai sumokėti apie 22.01 Eur. siekiantį mokestį. Nenorintys leisti papildomų pinigų gali keleivius vežioti tyloje. 9. JAV, Kalifornija. Karštu oru ir moralės normų nepaisančiomis įžymybėmis garsėjančioje valstijoje vairuotojoms taikomas labai dorovingas reikalavimas. Moterims draudžiama vairuoti automobilį vilkint chalatą, be to, bet kurios lyties vairuotojams draudžiama spaudyti pedalus basomis. 10. JAV, Kanzasas. JAV yra per didelė ir pernelyg permaininga šalis, kad būtų galima apsiriboti tik viena neįprasta kelių eismo taisykle. Pietinės Kanzaso valstijos gyventojai ramybę vertina ne mažiau nei kaliforniečiai, tik jie saugo ne akis, o ausis. Šioje valstijoje draudžiama cypinti automobilių padangas. Nors pats draudimas neatrodo itin keistas, stulbina bausmė už jo pažeidimą. Per stipriai spaudę akceleratorių gali būti patupdyti į areštinę net 30 parų. Paruošė "teisės.lt". Vairavimo mokyklos baigimo pažymėjimas, asmens tapatybės dokumentas, sveikatos patikrinimo pažyma, pirmosios pagalbos teikimo kursų baigimo pažymėjimas – visi reikiami dokumentai jau kišenėje. Būsimajam motociklininkui tereikia peržengti egzaminų centro slenkstį. Glaustą informaciją kaip gauti motociklo vairuotojo pažymėjimą rasite čia >> Šią nervingą, bet laukiamą akimirką vėliau labai smagu prisiminti, bet kol ji dar ateityje, daugelis bijo nežinomybės. Būsimuosius vairuotojus konsultuojantys specialistai pasakojo, ką iš tikrųjų reikia mokėti ir kaip atlikti egzaminų užduotis. Teorija – lengvoji dalis A kategorijos vairavimo egzaminas, kaip ir visi kiti, sudarytas iš dvejų dalių – teorijos ir praktikos. Tiesa, teorijos egzaminas daliai jaunuolių neatrodo toks baisus, jei jie jau turi teisę vairuoti kitokios kategorijos transporto priemones. Skirtingų kategorijų teoriniai egzaminai gana panašūs. 30 iš 35 klausimų būna susiję su bendrais vairavimo principais ir tik likę skiriasi priklausomai nuo laikomos kategorijos. Sunkesni iššūkiai būsimųjų motociklininkų laukia aikštelėje ir mieste, čia tenka vairuoti motociklą savarankiškai. Visi VĮ “Regitra” egzaminavimo centrai turi motociklų egzaminams, tačiau galingesnių transporto priemonių, skirtų norintiems iš karto įgyti A kategorijos vairuotojo pažymėjimą be apribojimų yra tik Vilniuje ir Kaune. Kituose miestuose egzaminuojamiesiems patiems reikia pasirūpinti motociklais – patogiausia paprašyti savo vairavimo instruktoriaus, kad šis palydėtų į egzaminą ir kartu atvairuotų didesnės galios motociklą. Tai galioja ir vyresniems nei 21 metų asmenims – jei jie nori pasinaudoti galimybe gauti vairuotojo pažymėjimą be apribojimų, turi laikyti egzaminą galingesniu motociklu. Išlaikę įprastai egzaminams skiriamu motociklu, naujai iškepti vairuotojai, nepaisant amžiaus, gautų dviems metams apribotą vairuotojo pažymėjimą. Klumpa ties aštuonetu Užduotys aikštelėje būsimiesiems motociklininkams skiriamos vienodos, nepriklausomai nuo motociklo galios. “Aikštelėje reikia sugebėti valdyti motociklą išjungtu varikliu, stumti atbulomis, lėtai važiuoti siaura juosta, apsukti aštuoniukę, gyvatėle apvažiuoti kliūtį, pasukti mažo spindulio posūkyje į kairę, greitai įsibėgėti iki 50km/h ir sustoti tiksliai nurodytoje vietoje”, - vardijo būsimųjų motociklininkų laukiančias užduotis VĮ “Regitra” Egzaminų metodikos skyriaus vyresnysis specialistas Algimantas Tarabilda. Pasak jo, sunkiausia užduotis egzaminuojamiesiems yra aštuoniukė, o dažniausiai prie šios užduoties suklumpa merginos, kurioms pasirodo per sudėtinga valdyti daug sveriančią transporto priemonę. Mokosi ne dėl reikalo Praktinius pratimus verta gerai išmokti, nes jie reikalingi ne tik egzaminui išlaikyti, bet ir pritaikomi vairuojant tikrame eismo sraute. Aštuoniukė yra puikus pratimas išmokti laikyti lygsvarą, kad mokinys įgustų skirstyti savo kūno svorį sukdamas iš vieno posūkio į kitą. Važiavimas siaura juosta skirtas išmokti jausti motociklo plotį, nes gyvenime ne kartą susidarys situacija, kai teks pravažiuoti pro siaurą tarpą. Mokiniams sunkiausia yra aštuoniukės užduotis, dauguma vis taikosi pasiremti koja, ko daryti negalima. Išvažiavus į gatves jiems sudėtingiausia persirikiuoti, laiku parodyti posūkių signalus ir pakankamai žvalgytis aplinkui. Vis tik, A kategorijos egzaminus iš pirmo karto išlaikančiųjų gerokai daugiau, nei iš karto gaunančių B kategorijos teises. Teorijos egzaminą iš pirmo karto išlaiko 74 proc. būsimųjų motociklininkų ir 64 proc. automobilių vairuotojų, o praktikos egzaminų rezultatai dar labiau skiriasi – 75 proc. prieš 39 proc. B kategorijos nenaudai. A.Tarabildos manymu, toks skirtumas yra dėl to, kad lengvuosius automobilius vairuoti pageidaujančių yra gerokai daugiau ir ne visi jie laiko egzaminus dėl to, kad iš tikrųjų trokštų vairuoti. “Motociklininkų motyvacija visai kitokia. Motociklas nėra tikroji transporto priemonė, laikančiųjų amžiaus vidurkis gerokai didesnis. Norintiems vairuoti motociklą išlaidos tenka ne tik egzaminui, bet ir motociklą išlaikyti reikia, o įsigyti jį taip pat nepigus malonumas. Todėl neįsitikinę, kad iš tikrųjų nori vairuoti plieninį žirgą nešvaisto laiko”, - aiškino specialistas. Tuo tarpu B kategorijos vairuotojo pažymėjimą nesunku panaudoti ir neturint automobilio – galbūt jo prireiks darbe arba pavyks automobilį retkarčiais pasiskolinti iš tėvų ar draugų. Nieko nevairavę Didelė dalis būsimųjų motociklininkų patys įdeda labai daug pastangų. Jie vairavimo teoriją išmoksta patys iš KET knygelių bei internetinėse vairavimo teorijos mokymo puslapiuose, o į mokyklą atvyksta tik laikyti mokyklinio egzamino ir mokytis vairavimo. Tačiau pašnekovas paneigė mitą, kad A kategorijos vairuotojo pažymėjimo dažniausiai užsigeidžia jau turintys teisę vairuoti automobilį. Pasak jo, apie 80 proc. mokinių, atėjusių į vairavimo mokyklą, nemoka vairuoti jokios transporto priemonės, o kai kurie nėra važiavę net dviračiu. Bet net ir mokantiems vairuoti automobilį pamokos motociklu yra nemenkas iššūkis. “Motociklo vairavimas nuo automobilio labiausiai skiriasi tuo, kad reikia balansuoti ant dviejų ratų, o kūno nesaugo joks kėbulas. Todėl visiems mokiniams patariame važiuojant įsivaizduoti, kad jų niekas nemato, nes motociklininkų kiti vairuotojai iš tiesų dažnai nepastebi ir patikimiausia saugotis pačiam. Erelius “nuleidžia” užduotys Neretai į mokyklą užsuka ir pernelyg savimi pasitikinčių jaunuolių, aiškinančių, kad jie puikiai moka vairuoti motociklą ir reikia tik parašo, neva jie baigė vairavimo kursus. Tokiems drąsuoliams yra pasiūloma sėsti ant motociklo ir apsukti aštuoniukę. Paprastai pasitikėjimas savimi išgaruoja po pirmo bandymo. Tai bendra problema ir tarp automobilių, ir tarp motociklų vairuotojų. Vos pramokę valdyti transporto priemonę jaunuoliai įsivaizduoja darantys tai nepriekaištingai, daug geriau už visus iš lėto riedančius aplinkinius. Todėl bet koks mokymas prasideda nuo eismo saugumo paskaitų. Nesaugiai vairuojantis žmogus jokiu būdu negali būti geras vairuotojas. Daugiau apie motociklo teisių gavimą skaitykite čia >>
Asmenų, vairuojančių transporto priemones, iškvėptame ore, kraujyje, šlapime, seilėse ar kituose organizmo skysčiuose leidžiama didžiausia etilo alkoholio koncentracija vairavimo metu yra 0,4 promilės.
Pradedantieji vairuotojai, lengvųjų automobilių, kuriais vežami keleiviai už atlygį pagal užsakymą, taksi automobilių, mopedų, motociklų, triračių, lengvųjų keturračių, keturračių, galingųjų keturračių, transporto priemonių, kurių didžiausioji leidžiamoji masė didesnė kaip 3,5 t arba kurios turi daugiau kaip 9 sėdimąsias vietas, arba kuriomis vežami pavojingieji kroviniai, vairuotojai laikomi neblaiviais, kai etilo alkoholio koncentracija jų iškvėptame ore, kraujyje, šlapime, seilėse ar kituose organizmo skysčiuose yra daugiau kaip 0 promilių. Baudų dydžiai:
Vairuokite saugiai ir atsakingai! www.teises.lt Vairavimo egzaminus gali laikyti tik asmuo, kuris gyvena Lietuvoje bent 185 dienas kiekvienais kalendoriniais metais.
Užsieniečiai gali laikyti vairavimo egzaminus pragyvenę 185 dienas Lietuvoje dėl asmeninių ir darbo ryšių arba (jeigu asmuo darbo ryšių neturi) tik dėl asmeninių ryšių, kurie artimai sieja asmenį su vieta, kurioje jis gyvena. Jeigu asmens darbo ir asmeniniai ryšiai yra skirtingose vietose ir kuris dėl to pakaitomis gyvena skirtingose vietose, esančiose dviejose ar daugiau valstybių, vairavimo egzaminus gali laikyti tik tada, kai Lietuvoje yra jo asmeninių ryšių vieta ir asmuo čia nuolat sugrįžta (ši sąlyga netaikytina, kai egzaminuojamasis užsienio valstybėje gyvena, kad atliktų apibrėžtos trukmės užduotį). Vairavimo egzaminus taip pat gali laikyti studentas (užsienietis), kuris studijuoja Lietuvos Respublikoje mažiausiai 6 mėnesius. Daugiau informacijos >> Dažniausiai pradedantys vairuotojai klysta dėl savo galimybių pervertinimo ir patirties trūkumo10/8/2023 Vos tik gavęs vairuotojo pažymėjimą vairuotojas skuba važiuoti į gatvę, nes jau gali pats valdyti automobilį, stebėti kelią ir važiuoti kur nori. Tačiau jo įgūdžiai toli gražu dar ne tokie, kad galima būtų drąsiai elgtis kelyje, kuris neretai diktuoja ne tik savo taisykles, bet ir pateikia daug netikėtų situacijų. Savo galimybių pervertinimas
Pirma ir didžiausia pradedančiojo vairuotojo klaida – savo galimybių pervertinimas. Šiek tiek pavažinėjus vienam atsiranda pojūtis, kad viską jau moka, dingsta baimė ir pradedantysis vairuotojas ima vis drąsiau elgtis prie vairo. Tačiau iki pirmojo eismo įvykio. Tuomet paaiškėja, kad patirties visiškai nėra, o ir sugebėjimas orientuotis, galvoti ir greitai priimti sprendimas, irgi dar neišvystytas. Todėl labai svarbu – laikytis saugaus greičio ir neatsipalaiduoti. Vairuodami vis ilgesnį laiką vairuotojai tobulina įgūdžius – sugebėjimą greitai mąstyti, greitai suvokti ir įvertinti situaciją bei priimti tinkamą sprendimą. Deja, pradedančiojo vairuotojo smegenys dar veikia pėsčiojo greičiu, nes iki šiol nebuvo poreikio mąstyti greičiau. Juolab kad nebūna dviejų vienodų situacijų, kiekvienoje reikia elgtis vis kitaip. Įgyjama patirtis priklauso nuo žmogaus, nuo vairavimo intensyvumo. Jei žmogus vairuoja kas dieną vis nauju maršrutu, patirtis įgyjama žymiai didesnė, negu to, kuris kas dieną vairuoja tuo pačiu maršrutu. Įvažiavimas į posūkį per greitai Stabdyti reikia prieš posūkį, o ne posūkyje, kaip dažnai daro pradedantieji. Reiktų atkreipti dėmesį į tai, kad posūkyje greitis būtų toks, kad norėtųsi dar spustelti akseleratoriaus pedalą, nes atrodo, kad per lėtai važiuojate, o ne atvirkščiai – mažinti greitį posūkyje. Stabdymas Labai dažnai po kursų vairavimo mokyklose žmonės vengia stabdyti greitai. Tačiau tam tikrose situacijose būtent ir reikia stabdyti greitai. Pradedantieji neretai bijo stabdyti: „aš negalėsiu sustabdyti“, o iš čia ir seka nepasitikėjimas savimi. Riedama ir tik tuomet stabdoma. Taigi, visų pirma reiktų išmokti stabdyti, atlikti tai ne kelyje, tačiau šiam įgūdžiui reiktų skirti ypač daug dėmesio. Nutikus kokiai nors situacijai, sekti, kas vyksta aplinkui, ir jei tai būtina – stabdyti staigiai. Be to, išbandyti dangą staigi stabdant būtina ir pasikeitus oro sąlygoms, kad išvažiavus į judrią gatvę žinotumėte savo galimybes. Netikėta kliūtis Prieš netikėtą kliūtį reiktų vairuoti ir stabdyti, o dažnai pasirenkamas tik stabdymas arba tik vairavimas. Būna situacijų, kuomet neužtenka vietos sustoti, neužtenka vietos ir apvažiuoti, o greitis per didelis, todėl tik stabdant ir vairuojant galima išvengti susidūrimo su kliūtimi. Antra juosta skirta lenkimui Pradedantys vairuoti dažnai nepastebi, kad įvažiavę į antrą juostą, joje ir pasilieka. Nesvarbu, kad apvažiuota kliūtis ar stovintis automobilis jau liko tolumoje. Neturintiems praktikos ir šis veiksmas reikalauja daug dėmesio, todėl neretai pradedantysis vairuotojas susikoncentruoja į apvažiavimą, o į grįžimą į pirmą juostą jau nebegalvoja. Todėl šį manevrą reiktų taip planuoti nuo pat pradžios, kad reikės vėl sugrįžti į pirmą juostą, nes pasilikę antroje neretai stabdo eismą. Taisyklinga sėdėsena Laikysena turi būti teisinga, nes kartais vairuotojai sėdėdami per arti vairo per daug koncentruojasi į jį, todėl sėdi per daug įsitempę: sėdi kaip ant taburetės ir įsikimba į vairą. Per daug įsitempti negalima, bet negalima ir per daug atsipalaiduoti, be to įtampa pablogina mąstymą, reakciją, matymą. Kad pasitikrintumėte, ar atstumas iki vairo teisingas, atlikite tokį veiksmą: abi rankos turėtų būti ištiestos virš vairo ir per riešą lenktis per vairą, bet neturi būti arčiau, nes nelieka vairo judėti ir manevruoti, taip ir užfiksuoti sėdynę, be to, sėdimoji dalis turi būti kuo arčiau atlošo, kojos šiek tiek sulenktos, o pedalai lengvai pasiekiami. Sėdėti patartina kiek galima aukščiau, kad geriau matytumėte, o sėdimojo paviršiaus ilgį sureguliuokite taip, kad tarp pakinklio ir sėdynės krašto tilptų trys pirštai. Į sėdynę atsiremkite tvirtai, o atstumas tarp galvos ir jos atramos neturi būti didesnis kaip 10 cm. Plačiau apie taisyklingą sėdėseną skaitykite čia. Dėmesio sukaupimas į vieną tašką Vairuojant reikia matyti viską. Nesutelkti dėmesio į vieną dalyką, o stengtis žiūrėti plačiau, stebėti aplinką, ne tik kelią priešais save. Automobilio gabaritai Kad pajustumėte automobilio gabaritus, reikia pasitreniruoti. Tai atlikti padėtų toks pratimas: kur nors aikštelėje pastatykite du limonado butelius, pripiltus vandens ir du pagaliukus, kad matytumėte, kur tiksliai važiuoti. Pamatuoti plotį mašinos ir pridėti 15-20 cm ir tuo atstumu sustatyti pagaliukus ir bandyti įvažiuoti priekiu ir galu. Kai po jūsų bandymų buteliai liks stovėti vietoje, įstatykite pagaliukus į butelius, tarpas dar labiau susiaurės, o paskui galite ir be pagaliukų. Pajusti gabaritus labai svarbu ne tik dėl to, kad bus lengviau statyti automobilį į tarpą, bet ir pravažiuoti kieme, kur mažai vietos ir pristatyta daug automobilių. Treniruotis ir tuomet, kai eismas judrus Treniruotis reikėtų pradėti, kai eismas nedidelis, bet su laiku reikia išvažiuoti į judresnę gatvę. Stresas nepadeda mokytis, bet jeigu neišeina gerai pasirinkti laiko, ne priežastis, kad visai nevažiuoti ir nesimokyti. Įgūdžiai pradedančiajam prapuola greičiau, nei atsiranda, todėl vairuoti reikėtų kiek galima daugiau, kol viskas šviežia, kol dėmesys kreipiamas į viską, tuomet greitai tobulėjama, nes kai nustoji galvoti apie tai, ką darai, nustoji mokytis. |
Praktinio vairavimo mokymasis su šeimos nariu
Ar norint laikyt vairuotojo teises reikia būti registruotam Lietuvoje? Kaip atgauti prarastą vairuotojo pažymėjimą Kaip gauti motociklo vairavimo pažymėjimą Vairavimo mokyklos baigimo pažymėjimas galioja metus laiko nuo laikyto (ir nebūtinai išlaikyto) teorijos egzamino Policijos pareigūno pareigos: ką vertėtų žinoti vairuotojams Bauda už mokymąsi su nelegaliu instruktoriumi - kaip už vairavimą neturint vairuotojo pažymėjimo Patarimai pėstiesiems Temos
All
Archives
January 2024
|