![]() Rugsėjo pirmoji pažymi ne tik vasaros pabaigą, bet ir naujo sezono pradžią, kai į miestus po atostogų grįžta studentai, moksleiviai bei jų tėveliai. Gatvėse akivaizdžiai padaugėja automobilių, šaligatviai prisipildo pėsčiųjų ir vėl kyla tylus konfliktas tarp abiejų pusių. Praktiški patarimai Tačiau visos atsakomybės ant vairuotojų pečių užkrauti negalima, mokiniams taip pat reikia pabrėžti atsargumo gatvėje svarbą. Nelaimei įvykus kaltųjų ieškoti bus per vėlu. Profesionalai pataria, į ką reikėtų atkreipti vaikų ir kitų pėsčiųjų dėmesį: · Įžengti į važiuojamąją dalį galima tik įvertinus artėjančios transporto priemonės greitį ir įsitikinus, kad automobilis spės sustoti. · Perėja nesuteikia visiškos pirmenybės – reikia įvertinti ar vairuotojas vaiką pastebi, ar spės sustoti, ypač jei yra slidu. · Svarbu priminti vaikams, kad jokiu būdu nebėgtų per gatvę bet kur, o žvalgytųsi ir greitu žingsniu eitų per perėją. · Realų pavojų jaunuoliai galėtų suvokti pasitelkus pavyzdį. Automobilis mieste per sekundę nuvažiuoja 14 metrų. Per 5-10 sekundžių eismo situacija gatvėje gali kardinaliai pasikeisti. O šios kelios sekundės trunka tiek pat, kiek pasakyti kelis žodžius draugui ar parašyti SMS žinutę. · Eidami per kelią, sudarytą iš daugiau nei vienos eismo juostos viena kryptimi, vaikas turi įsitikinti, kad jį praleidžia ne tik pirma eismo juosta važiuojantis vairuotojas, bet ir kitose juostose ta pačia kryptimi lekiantys automobiliai. · Labai svarbu, kad vaikai nešiotų atšvaitus, nes mažiausiems paprastai sunkiau patiems pasirūpinti savo saugumu gatvėje. · Tamsiai apsirengę pėstieji vairuotojams yra praktiškai nepastebimi. Susisiekimo ministerijos duomenimis, pėstysis su atšvaitu pastebimas iš penkis kartus didesnio atstumo nei neturintis atšvaito. · Pirmomis mokslo metų dienomis tėvai turėtų nuvesti vaiką į mokyklą ir taip parodyti saugiausią kelią. Išlipus iš autobuso Ne tik vaikams, bet ir suaugusiems reikėtų atkreipti dėmesį į savo elgesį išlipus iš visuomeninio transporto. P.Jankūnas priminė, kad išlipus iš maršrutinio transporto jokiu būdu negalima eiti per gatvę pro autobuso ar troleibuso priekį, nes tada pėsčiojo nemato kitų automobilių vairuotojai, o iš stotelės pajudėjusi transporto priemonė gali užkliudyti į gatvę išbėgusį žmogų. Laukiantiems autobuso ar troleibuso patariama nestoviniuoti prie perėjos, nes tai gali suklaidinti kitus vairuotojus. Ištrauka iš KET apie pėsčiųjų pareigas: Tekstas , Audio . Daugiau informacijos www.KETbilietai.lt ![]() Susisiekimo ministro įsakymu nuo 2010 m. rugsėjo mėnesio 1 dienos įsigalioja keletas svarbių pakeitimų vairuotojų pirminio mokymo tvarkoje. Dėl šių pakeitimų tikriausiai brangs kursai vairavimo mokyklose. Nuo rugsėjo pradžios vairavimo mokyklos baigimo liudijimas (B kat.) gali būti išduodamas sulaukusiems 17 metų ir galios tik vienerius metus (iki šiol galiojo neribotą laiką). Tačiau kol kas nepranešama, kad nuo 17 m. bus galima laikyti egzaminus ir VĮ “Regitra”. Mokyklos baigimo pažymėjimus galėsime išduoti 17 metų turintiems mokiniams, tačiau egzaminus VĮ „Regitra“ kol kas galima laikyti tik sulaukus 18 metų. Todėl kai kurie 17 metų turintys mokiniai, anksčiau pradėję mokytis ir baigę vairavimo mokyklą, egzaminus „Regitroje“ laikys tik po kelių mėnesiu, taip rizikuodami primiršti vairavimo įgūdžius ir neišlaikyti egzamino.“ - sakė vairavimo mokyklos „teisės.lt“ Kaune direktorius Paulius Jankūnas. Kitas svarbus pakeitimas - padidintas praktinio vairavimo valandų skaičius nuo buvusių 20-ies iki 30 valandų. 4 valandos turės būti mokoma vairavimo mokymo aikštelėje, 16 valandų – mieste (iš jų 2 valandos rekomenduojama tamsiu paros metu), 2 valandos– užmiestyje, likusios 8 valandos paskirstomos pagal individualų poreikį. Tuo tarpu teorijos mokymo valandų sumažinta nuo 60 iki 40. „Privalomų praktinio vairavimo valandų skaičių padidinus 50%, maždaug tiek pat brangs kursai vairavimo mokyklose. Tačiau reikia paminėti, kad daugumai mokinių ir dabar su instruktoriumi reikia važiuoti apie 30 valandų, nes 20 val. yra per mažai ir mokiniai nespėja tinkamai pasiruosti egzaminui VĮ „Regitra“, - teigė Paulius Jankūnas. Gerai vairuojantiems vairavimo mokyklos turės teisę 20 proc. sumažinti nustatytą praktinio vairavimo mokymo kurso valandų skaičių. Nuo rugsėjo 1–os įsigalioja dar vienas pakeitimas – mokytis vairuoti su šeimos instruktoriumi bus galima tik baigus vairavimo mokyklą ir išlaikius teorijos egzaminą VĮ „Regitra“. Iki šiol užteko turėti vairavimo mokyklos baigimo pažymėjimą. Tačiau tie, kurie turi teisę mokytis ir laikyti egzaminus eksternu (t.y. turintys ne mažesni nei vidurinį išsilavinimą arba tam tikras kategorijas) galės iškarto eiti laikyti teorijos egzaminą „Regitroje“ ir išlaikius sėsti mokytis su šeimos instruktoriumi. „Papildomą grėsmę eismo saugumui sudarys tai, kad į gatves išvažiuos mokinių, anksčiau dar visiškai nevairavusių. Juos mokys neprofesionalūs instruktoriai su automobiliais be papildomų pedalų.“, - akcentavo „teisės.lt“ vairavimo mokyklos atstovas Paulius Jankūnas. Pagal dabar galiojančią tvarką su šeimos instruktoriumi papildomai mokytis galima tik pravažiavus visą privalomą kursą vairavimo mokykloje, t.y. jau mokant vairuoti. Smulkiau apie kitus pakeitimus: http://ketbilietai.wordpress.com/ KETbilietai.lt informacija ![]() Norint atsiimti sulaikytą vairuotojo pažymėjimą, pažeidėjai turi ne tik pasikaustyti kantrybe, tačiau ir plačiai atverti piniginę – papildomi mokymai ir šūsnis dokumentų kainuoja daug laiko ir pinigų. Reikalingi dokumentai Praėjus bausmės laikotarpiui, į policijos padalinį, kuriame buvo nuspręsta vairuotojo pažymėjimą atimti, vairuotojas turi pristatyti galiojantį asmens dokumentą, sveikatos patikrinimo pažymą, sveikatos žinių atestavimo pažymėjimą, papildomo vairuotojų mokymo kursų baigimo pažymėjimą, o jei teisė vairuoti buvo atimta metams ir ilgiau, - išlaikyti teorinį ir praktinį vairavimo egzaminą VĮ „Regitroje“. Papildomi mokymai bei visi reikalingi dokumentai vairuotojams kainuos ne mažiau nei 500 Lt. Paklaustas, kaip vertina reikalavimus, keliamus vairuotojams, norintiems atsiimti sulaikytą vairuotojo pažymėjimą, Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnybos Administracinės veiklos skyriaus viršininkas Dainius Šalomskas atsako vienareikšmiškai – teigiamai. Jo nuomone, pažeidėjus šios priemonės priverčia pagalvoti ar verta pakartoti visą procesą dar kartą. Papildomi mokymai pažeidėjams Įstaigų, vykdančių papildomą mokymą vairuotojams, nuolat pažeidinėjantiems kelių eismo taisykles, šiai dienai Lietuvoje yra vos 20. Todėl vairuotojai turi atsižvelgti į tai, kad teks susimokėti ne tik apie 250 litų už kursus, tačiau galbūt ir išleisti nemažą sumą kelionei iki artimiausio didesnio miesto. Vairuotojai, atvykusieji į papildomus mokymus su savimi turi turėti galiojantį asmens dokumentą, policijos arba teismo nutartį bei ranka rašytą pažeidimo aprašą, kuriame turi būti nurodytos: pažeidimo aplinkybės, vertinimas, išvados ir siūlymai (kad vairuotojai nevykdytų panašių pažeidimų), informacijos šaltiniai, kuriais remiantis buvo ruošiamas aprašas bei priedai – pridedamos schemos, grafikai ir kt. Papildomo mokymo metu pažeidėjams teks išklausyti dviejų akademinių valandų bendrąjį mokymo kursą, valandą analizuoti padarytą pažeidimą, atlikti asmeninį pusę valandos trunkantį vairavimo gebėjimo testą su rezultatų aptarimu grupėje, bei pusės valandos stabdymo procesą, panaudojant lėtėjimo pagreičio matuoklį, su rezultatų aptarimu grupėje. Sveikatos žinių atestavimas Asmuo, iš kurio teisė vairuoti buvo atimta už tai, kad teisės pažeidimą padarė būdamas neblaivus arba apsvaigęs, sveikatos priežiūros įstaigoje per keturias akademines valandas turi įsisavinti alkoholio ir narkotikų vaitojimo žalą sveikatai, poveikį vidaus organams, padarinius socialiniam gyvenimui, svaigalų cheminę sudėtį ir jų vartojimo apribojimus įstatymuose bei pirmosios pagalbos suteikimą žmogui, apsinuodijusiam alkoholiu ar narkotikais. Vidutinė kursų kaina, priklausomai nuo juos rengiančios institucijos, - svyruoja apie 60 Lt. Nacionalinės visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijos Privalomojo mokymo skyriaus vedėja Rūta Paškevičienė teigia, jog vairuotojai, kuriems teisė vairuoti buvo atimta už tai, kad sėdo už vairo būdami neblaivūs, nėra kvaili ir suvokia savo klaidą. Tad kursai labiau reiklaingi ne tam, kad pasiekti nusižengusių vairuotojų sąmonę ir įrodyti, kad jie padarė blogai, o tam, kad sukelti diskomfortą, kurį vairuotojai patyrė per sugaištą laiką ir išleistus pinigus, kad daugiau tokios procedūros vairuotojai pakartoti nebenorėtų. Egzaminų perlaikymas VĮ „Regitra“ Vairuotojams, praradusiems teisę vairuoti metams ir ilgesniam laikui, teks perlaikyti praktinį ir teorinį egzaminą VĮ „Regitra“. Egzamino kaina, priklausomai nuo kategorijos, kurią norima laikyti, kainuoja apie 150 Lt. Vairuotojas su savimi turi turėti: galiojantį asmens tapatybės dokumentą bei galiojančią sveikatos patikrinimo pažymą, patvirtinančią, jog medikai leidžia asmeniui vairuoti. Šią pažymą išduoda bet kuri sveikatos priežiūros įstaiga. Privačiose klinikose ši pažyma kainuoja apie 35 Lt. Išlaikusiam egzaminus vairuotojui taip pat kainuoja naujas vairuotojo pažymėjimas, kuris kainuoja 49 litus. Vairuotojo pažymėjimo grąžinimas anksčiau laiko Praėjus ne mažiau, kaip pusei paskirtojo laiko, vairuotojai gali teikti prašymą nuobaudą paskyrusiam pareigūnui atsiimti sulaikytą vairuotojo pažymėjimą anksčiau laiko. Pareiškėjas su savimi turi turėti visus aukščiau nurodytus dokumentus, prašymą o taip pat rekomendaciją iš darbdavio arba visuomeninės organizacijos. Pasak D. Šalomsko, vien dokumentų nepakanka, - vairuotojai, siekiantys susigrąžinti pažymėjimą anksčiau laiko, nuobaudos laikotarpiu turi būti nepadarę jokių teisės pažeidimų. O taip pat priduria, kad nuobaudą paskyręs policijos pareigūnas, spręsdamas ar grąžinti pažymėjimą anksčiau laiko, atsižvelgia ir į bendrą vairuotojo charakteristiką. “Jei vairuotojas pusės metų nuobaudos laikotarpiu nepadarė jokių teisės pažeidimų, tačiau prieš tai nuolat pažeidinėjo kelių eismo taisykles, vargu ar pareigūnas priims nutarimą vairuotojo naudai“, - tvirtina D. Šalomskas. Parengta pagal Ilonos Staškutės ("Lietuvos žinios" 2010 m. sausio 20 d. Nr. 15) ir "teisės.lt" informaciją www.teisės.lt http://www.facebook.com/teises.lt http://twitter.com/teiseslt |
Praktinio vairavimo mokymasis su šeimos nariu
Ar norint laikyt vairuotojo teises reikia būti registruotam Lietuvoje? Kaip atgauti prarastą vairuotojo pažymėjimą Kaip gauti motociklo vairavimo pažymėjimą Vairavimo mokyklos baigimo pažymėjimas galioja metus laiko nuo laikyto (ir nebūtinai išlaikyto) teorijos egzamino Policijos pareigūno pareigos: ką vertėtų žinoti vairuotojams Bauda už mokymąsi su nelegaliu instruktoriumi - kaip už vairavimą neturint vairuotojo pažymėjimo Patarimai pėstiesiems Temos
All
Archives
April 2023
|