VAIRUOTOJO PAŽYMĖJIMAS
  • Gavimas
  • Keitimas
  • Praradus teises
  • DUK
    • Klausimai ir atsakymai
  • Getting Driving Licence in Lithuania

Vairavimo egzaminuose gali atsirasti ir ekovairavimo vertinimas

11/12/2012

 
Picture
Planuojama, kad iki 2013 m. gruodžio 31 d., įsigaliojus naujoms Europos Sąjungos direktyvoms, visi laikantieji praktinį vairavimo egzaminą turės pademonstruoti ir ekovairavimo įgūdžius. "Regitra" paruoš atitinkamą vertinimo metodiką.

Vairavimo mokyklų
atstovai naujovę vertina itin skeptiškai ir ją vadina tik papildomu kliuviniu, visiškai neturėsiančiu įtakos būsimųjų vairuotojų sugebėjimams, tačiau galinčiu juos atitolinti nuo pažymėjimo gavimo.
Dar 2006 metų gruodį Europos Parlamentas priėmė direktyvą dėl vairuotojo pažymėjimų, ji vėliau buvo papildyta nuostatomis, kuriose sakoma, jog per praktinį vairavimo egzaminą jį priimantys asmenys privalo vertinti egzaminuojamojo sugebėjimus vairuoti taupiai.
Šiose naujovėse bylojama, jog egzaminuojamasis turi važiuoti taip, kad "būtų užtikrinta sauga, mažinamas degalų naudojimas ir išmetamųjų teršalų kiekis įsibėgėjant, lėtėjant, važiuojant į įkalnę ir nuokalnę, prireikus pavaras perjungiant ranka."
Be to, nurodoma, kad egzaminą priimantis asmuo turi stebėti, ar jį laikantis žmogus važiuoja "ekonomiškai, saugiai ir taupiai, atsižvelgdamas į sūkių skaičių per minutę, perjungdamas pavaras, stabdydamas ir didindamas greitį."
Šie minėtos direktyvos pakeitimai, nustatantys, kad vadinamasis ekovairavimas būtų privalomai įtrauktas į egzaminą siekiant įgyti B kategorijos vairuotojo pažymėjimą, į nacionalinę ES valstybių narių teisę turi būti įgyvendinti iki 2013 m. gruodžio 31 d.
Tai reiškia, kad nuo 2014-ųjų "Regitra", be visų kitų kriterijų, turėtų pradėti vertinti ir ekovairavimo įgūdžius.

Vertinimo metodika bus kuriama
"Regitros" Egzaminų metodikos skyriaus vadovas Saulius Ščiuplys teigia, kad metodika, kaip darbuotojai vertins egzaminuojamųjų sugebėjimą vairuoti taupiai, bus kuriama perimant patirtį, šioje srityje sukauptą kitose ES šalyse.
Įmonės darbuotojai jau yra išklausę teorinį kursą apie taupų vairavimą. Su juo susipažino ir "Regitros" Klaipėdos filialo atstovai.
"Išklausėme teorinę dalį, ateinančiais metais, matyt, turėtų būti ir praktinis kursas, tada ir žinosime, kuriais kriterijais remiantis reikia vertinti tą ekovairavimą, kokios būtų kritinės klaidos ir panašiai, - teigė Klaipėdos filialo viršininkas Saulius Budinas.
- Kursuose aiškinta, kad pagrindinės taupaus važiavimo sąlygos - tinkamas slėgis padangose, nedaug krovinio bagažinėje, tinkamo atstumo iki priekyje važiuojančio automobilio laikymasis, pavarų perjungimas varikliui pasiekus 2 tūkstančių apsukų per minutę ribą. Greičiausiai į kai kuriuos iš šių punktų, pavyzdžiui, reikiamą atstumą ir savalaikį pavarų perjungimą, ir reikės kreipti dėmesį vertinant egzaminuojamojo elgesį prie vairo."

Vairavimo mokyklose ekovairavimo kol kas nemoko
Tačiau pagrindinę problemą "Regitros" atstovai mato ne savo veiklos, o vairavimo mokymo srityje.
Dar anksčiau įmonės generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas teigė, kad vairuotojų mokymo programoje jau senokai yra įrašyta, jog būsimi vairuotojai turi būti mokomi ekologiško vairavimo, tačiau esą realiai tai nevyksta.
"Viena iš priežasčių yra žinių stoka ir netinkamas vairavimo instruktorių požiūris į ekologišką vairavimą. Tam, kad įvyktų kokie nors pokyčiai, reikia valios ir ryžto. Mes, kaip būsimus vairuotojus egzaminuojanti institucija, jau artimiausiu metu galime pradėti vertinti ekologiško vairavimo žinias ir įgūdžius, tačiau kyla abejonių, ar galime vertinti tai, ko nemokoma?" - yra sakęs jis.

Šiuo metu, "Regitros" žiniomis, ekonomiško vairavimo kursus yra išklausę tik 20 vairavimo instruktorių iš maždaug 1 500, dirbančių šalies vairavimo mokyklose.
Prie šių kursų rengimo prisidėjusios bendrovės "COWI Lietuva" Energetikos skyriaus vadovė Inga Valuntienė teigia, jog prieš tai buvo daryta speciali apklausa, ir paaiškėjo, kad patys instruktoriai skirtingai suvokia, kas yra ekovairavimas.
"Visi jie taupaus vairavimo principus traktuoja skirtingai. Vienaip juos supranta ir taiko vyresni instruktoriai, pradėję dirbti dar tarybiniais laikais su senais automobiliais, kitaip - jaunesni žmonės", - sakė ji.

"Patys žinote, kam kartais naudingos tos ES direktyvos..." - daugiaprasme užuomina būsimas naujoves įvertino Darius Lesickas, Lietuvos vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo mokyklų asociacijos prezidentas.
Jis atmeta kaltinimus, esą būsimųjų vairuotojų mokyklose nemokoma taupaus vairavimo.
"Mūsų mokymo programose tas yra, ir mes to mokome. Iš esmės planuojamos naujovės tik pridėjo žodelį "eko", nors mes tuos taupaus vairavimo principus įvardijame kitais žodžiais. Mokome ir laikytis reikiamo atstumo, ir laiku perjungti pavaras, o tai juk ir yra vieni iš svarbiausių ekovairavimo pagrindų", - "Regitros" atstovų žodžius neigia asociacijos vadovas.
Papildoma kliūtis
D. Lesickas mano, kad ekonomiško vairavimo įgūdžių vertinimas taps papildomu ir absoliučiai nereikalingu kliuviniu egzamino metu.
"Juk įvertinti tuos gana abstrakčius taupumo kriterijus objektyviai yra labai sunku. Jei aš per egzaminą važiuosiu neekonomiškai, o po to kasdien naudosiuosi automobiliu, kuris turi degalus taupančią "Stop-Start" sistemą, negi būsiu blogesnis vairuotojas už kitus? Kas yra taupumas, ir kaip egzaminuotojas gali jį įvertinti?" - pats sau klausimus užduoda asociacijos prezidentas.
Jis teigia manantis, jog "Regitros" egzaminuotojai pirma turėtų vertinti ne tai, ar mokinys važiuoja taupiai, o tai, ar važiuoja saugiai.
"Vertinant mokinio sugebėjimus reikėtų remtis skandinaviška sistema - ar tu apskritai gali vairuoti, ar ne. Reikia kreipti dėmesį į pagrindinius dalykus, ypač tuos, kurie tiesiogiai susiję su eismo saugumu. O dabar labai kruopščiai skaičiuojamos visiškai nereikšmingos smulkmenos, net ne kritinės klaidos, ir egzaminuojamajam surinkus tam tikrą minusų skaičių pareiškiama: "Egzamino neišlaikei, lipk lauk", - dabartinę "Regitros" darbo filosofiją kritikuoja D. Lesickas.

Jis įsitikinęs, kad taupaus vairavimo įgūdžių vertinimas - tikrai ne praktinio egzamino uždavinys.
"Manau, kad žodis "taupymas" vairavimo dar tik besimokančiam asmeniui nereiškia visiškai nieko. Ekovairavimo galima būtų mokyti praėjus porai ar daugiau metų po egzamino išlaikymo, kai tas vairuotojas pats mokės už kurą ir savo pinigine pajus jo kainą.
Toks jau yra lietuvių mentalitetas. Pažiūrėkite, kas atsitiko su iniciatyva, kuria raginta taupyti ir važiuojant į darbą pavežti kaimyną - ji visiškai nepasiteisino", - "Autosalonui" sakė D. Lesickas.
Taupumo ir ekologiškumo skatinimas, jo nuomone, turėtų būti vykdomas bendruomenės lygmeniu, o ne "Regitros" automobilyje.

Keletas ekovairavimo principų
Kaip galima ilgiau važiuoti pastoviu greičiu, važiuojant kuo aukštesne pavara ir išlaikant kuo žemesnes variklio apsukas.
Vengti transporto kamščių, kad kuo mažiau reikėtų stabdyti bei akceleruoti.
Norint sumažinti greitį (leidžiantis nuo kalno, artėjant prie šviesoforo), pavaros neišjungti, tik kaip galima anksčiau nukelti koją nuo akceleratoriaus pedalo.
Vengti važiuoti didesniu,nei 90-100 km/h greičiu.
Reguliariai tikrinti padangų slėgį.
Oro kondicionierių ir kitus elektrinius prietaisus automobilyje naudoti tik tada, kai jie būtini.
Nesivežioti automobilyje nebūtinų tuo metu daiktų, nuimti stogo bagažines bei jų laikiklius.
Išjungti variklį, jei stovėsite ilgiau kaip 2-3 min.

Paruošta pagal http://www.ve.lt
more here link
13/5/2013 11:32:09

Driving tests are always challenging for all to take part as majority does not take it seriously to learn. You have given the valuable tips to accomplish the tasks of getting a driving license with the help of clear factual and thank you for your sincere post as well as approach.

aivaras
12/1/2014 15:37:22

kaip gali kazkas vertinti tavo ekovairavimo praktini egzamina,jeigu patys regitros egzaminuotojai yra isklause tik teorini kursa ir praktiniai kursai bus vedami siu metu eigoje,o jie jau vertina tai nuo sausio 1.beto regitroje eegzaminuojamasis turi galimybe vaziuoti apynauju automobiliu su vadinamaisiais naujos kartos varikliais,kuris nuo darbiniu apsuku demonstruoja trauka vien tik sukimo momento pagalba...o islaikes egzamina jis nusipirks bulka,golfa ar dar koki 1991 laidos automobilį kuris neskleidzia jokios ekologijos...prie ko cia tie vairuotojai?be to vairuotojas po egzamino tikrai nesilaikys tokiu reikalavimu...


Comments are closed.

    Praktinio vairavimo mokymasis su šeimos nariu

    ​
    Ar norint laikyt vairuotojo teises reikia būti registruotam Lietuvoje?


    Kaip atgauti prarastą vairuotojo pažymėjimą

    Kaip gauti motociklo vairavimo pažymėjimą

    Vairavimo mokyklos baigimo pažymėjimas galioja metus laiko nuo laikyto (ir nebūtinai išlaikyto) teorijos egzamino

    Policijos pareigūno pareigos: ką vertėtų žinoti vairuotojams

    Bauda už mokymąsi su nelegaliu instruktoriumi - kaip už vairavimą neturint vairuotojo pažymėjimo

    Patarimai pėstiesiems

    Temos

    All
    A Kat
    Autoįvykiai
    B1 Kat
    Egzaminai
    Kelių Eismo Taisyklės
    Ket
    Moticiklas
    Pasaulyje
    Policijos Pareigos
    Saugus Vairavimas
    Vairavimas žiemą
    Vairavimo Egzaminai
    Vairavimo Mokymas
    Vairuotojo Pažymėjimas


    Twitter

    Archives

    February 2023
    December 2020
    May 2020
    March 2020
    May 2018
    October 2017
    February 2017
    July 2016
    April 2016
    March 2013
    December 2012
    August 2011
    May 2011
    November 2010
    August 2010
    July 2010
    June 2010
    May 2010


Automobilio teisės
Motorolerio teisės
Motociklininko teisės
Dviračio vairuotojo teisės

Papildomi vairuotojų kursai


KET testai
Kelių eismo taisyklės
Transporto kategorijos
Sveikatos pažymos
​KET kursas "online"
Kaip gauti teises
Išduodantys padaliniai
Galiojimas
Keitimas
Ką daryti praradus?
Kainos
Transporto priemonių kategorijos
teisės.lt  © 2009-2023
  • Gavimas
  • Keitimas
  • Praradus teises
  • DUK
    • Klausimai ir atsakymai
  • Getting Driving Licence in Lithuania